Familie, hus og have

Salgs og leveringsbetingelser

Opdateret pr. 11. 10. 2024

Quick-link: Reklamation | Levering | Fragt | Returret 

Salgsbetingelser:

Alle priser er i DKK og incl. 25% moms og alle afgifter.

Reklamationsret:

  • SteCo yder 2 års reklamationsret på alle varer i henhold købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
  • Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse eller anden skadevoldendeadfærd.
  • Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
  • Der skal reklameres inden rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen.
  • Hvis der reklameres inden for to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Er varen beskadiget ved modtagelsen, bør De altid gøre GLS/Fragtmanden opmærksom på dette og påtegne det på fragtbrevet. Tag evt. et foto hvis muligt.

Reklamation:

Ved alle reklamationer skal kunden kontakte os på mail: mail@steco.dk, inden returnering foretages. Eller på telefon 91 53 45 00 da evt. problemer ofte kan løses pr. telefon. Vi kan kontaktes på hverdage mellem kl. 09 og 15.

Vi fremsender på opfordring fragtlabel til returnering af defekte varer, således disse kan fremsendes uden udgift for kunden. Udlæg for fragtomkostninger, der ikke på forhånd er aftalt med SteCo refunderes ikke. Er reklamationen ikke berettiget, vil kunden efterfølgende blive faktureret for de fragtomkostninger, som SteCo har haft i forbindelse med behandling af den uberettigede reklamation.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Levering pakker: 

  • Vi afsender normalt din ordre indenfor 1-2 arbejdsdage. (I højsæson maj-juli, kan forlænget leveringstid forekomme)
  • Vi oplyser leveringstiden indenfor 1-2 dage efter bestilling, såfremt varen ikke kan afsendes indenfor 1-2 arbejdsdage
  • Alle ordrer bekræftes pr. mail
  • Når vi har afsendt din ordre, modtager du en mail med din pakkes Track & Trace nr., så du kan følge den på gls.dk

GLS leverer normalt pakker fra dag til dag. SteCo kan ikke stilles til ansvar, hvis GLS ikke kan overholde dag til dag levering.

Levering pallegods: 

  • Vi afsender normalt din ordre indenfor 1-2 arbejdsdage. (I højsæson maj-juli, kan forlænget leveringstid forekomme)
  • Vi oplyser leveringstiden indenfor 1-2 dage efter bestilling, såfremt varen ikke kan afsendes indenfor 1-2 arbejdsdage
  • Alle ordrer bekræftes pr. mail

Vigtigt ved palleleveringer!

  • Fragtmanden er kun forpligtet til levering ved kantsten.
  • Der skal kunne køre en stor lastbil, H: 4,5 m. x B: 2,6 m. på vejen hvor der skal aflæsses. Vær opmærksom på fx. grene, ledninger og smalle og glatte grusveje.
  • Ved aflæsningsstedet skal der være fast grund, asfalt, fliser eller evt. en hård køreplade. Ral dur ikke, da der er små hårde hjul på pallevognen.
  • SteCo dækker ikke skader på belægning og andet i forbindelse med aflæsning.
  • Chaufføren skal af med varen, så er der ikke ordentlige aflæsnings muligheder på adressen, kan du risikere selv at skal hente dit gods ved nærmeste faste underlag. Husk at efter aflæsning er varen overgået til dit ansvar. 
  • Det er især kunder som bestiller til sommerhuset eller til ejendomme på landet, der skal være opmærksom på dette.
  • Hvis der i tilfælde af problemer med aflæsning, kommer ekstra udgifter til  genudkørsel, er det for kundens egen regning og ansvar.

Afhentning på lager hos SteCo.dk

  • Spar fragtprisen og afhent selv på vores lager.
  • Vær opmærksom på at du ikke kan afhente ordren samme dag.
  • Beregn 2-3 ekstra arbejdsdage, da nogle varer først skal hjem fra dansk fjernlager.
  • Bestilling, betaling og ordrebekræftelse som på leverede ordrer.
  • Du modtager besked på mail eller sms når ordren er klar til afhentning.
  • Der laves aftale om afhentningstidspunktet, da SteCo har fleksible åbningstider.
  • Når ordren er afhentet sendes faktura på købet.
  • Ved evt. kontooverførsel, udleveres ordren først når beløbet kan ses overført.

Når du handler i SteCos online shop, indgåes alle aftaler på dansk.

Fragt:

  • Alle pakke ordrer sendes med GLS og paller/stykgods med et dansk fragtfirma.
    Der pålægges et fast fragtbeløb (hvis ikke andet er anført), alt efter hvilken leveringsmetode du vælger.
  • Fragtpriserne går fra 39,00 dkk. og i intervaller alt efter vægt og størrelse op til 1.999,00 dkk. SteCo har valgt at have mange intervaller da det giver kunden de mest fair fragtpriser. Priserne skifter automatisk hvis der tilføjes eller fjernes noget i kurven.

Fortrydelsesret:

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores shop.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis der er tale om forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

  • Du skal inden 14 dage fra modtagelse af varen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
  • Meddelelsen skal gives ved at skrive til mail@steco.dk eller ringe på Tlf.: 91 53 45 00 alle hverdage mellem kl. 09 og 15.
  • I din meddelelse skal du gøre os utvetydigt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
  • Du skal printe og benytte vores returseddel og vedlægge den. Sedlen finder du medsendt din ordrebekræftelse - eller hent den via dette link >>
  • Det er vigtigt at du benytter sedlen, så lageret ved hvorfor pakken kommer.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Gavekort

Returnering:

  • Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
  • Du skal returnere varen i dens originale emballage, hvis en sådan tilhører varen.
  • Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
  • Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
  • Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
  • Vi anbefaler, at du gemmer fragtkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
  • Husk at vedlægge retursedlen, så vores lager kan se hvorfor de modtager din pakke.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord - varen skal tilbageleveres i den samme stand og mængde, samt i en komplet original emballage, hvis en sådan tilhører varen.

Fragtlabel må ikke påsættes over billeder, tekst eller tegninger af varen. Sæt den på kassen med en selvklæbelig plastlomme eller klar tape, IKKE farvet eller gaffatape.

Hvis varen er testet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vores varemodtagelse afgør, ved modtagelse af den returnerede vare, værdien i hvert enkelt tilfælde ved en konkret vurdering.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis beløbet du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi hele varens pris, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling ved debitering til det betalingskort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vær opmærksom på at der kan være et par dages behandlingstid fra SteCo opretter tilbagebetalingen, til beløbet er tilbage på betalingskortet.
Dette er ganske normalt og det har SteCo ingen indflydelse på.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har kontrolleret, at den lever op til reglerne om fortrydelse, og hvis vi på nogen måde har mistanke om, at varen er værdiforringet i forbindelse med returneringen.

Kontakt SteCo hvis du fortryder købet, først derefter skal varen sendes direkte til:

SteCo
Tønballevej 16, Snaptun
DK-7130 Juelsminde

Bemærk! SteCo modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vedlæg venligst en udfyldt kopi af returformularen, da det fremmer ekspeditionen.

Tilbagebetaling vil dog stadig ske, som beskrevet ovenfor, indenfor tidsfristen og ved debitering af det ved købet anvendte betalingskort.

Salg til udlandet:

  • Det er ikke muligt at lave bestillinger til udlandet på SteCo.dk

Betalingsmuligheder:

Du kan vælge mellem 4 forskellige betalingsformer:

1. Betaling med kreditkort
Dankort, Visa, MasterCard, og JCB.

Når du har udfyldt din ordre-form, bliver du via en sikker forbindelse (SSL) sendt videre til Quickpay, hvor du skal indtaste dit kortnummer og udløbsdato. Er du usikker på at benytte dit kreditkort på nettet, kan du læse mere om betaling på nettet på www.betaling.dk. Når vi har registeret din ordre, afsender vi din bestilling inden for 1-3 arbejdsdage. Der pålægges ikke betalingen yderligere betalingsgebyr.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 375,- kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken SteCo eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra SteCo.

Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

HUSK: VI HÆVER FØRST DIN BETALING, NÅR VAREN ER AFSENDT TIL DIG !!!

2. MobilePay
Når du har udfyldt din ordre-form, bliver du via en sikker forbindelse (SSL) sendt videre til Quickpay, hvor du skal indtaste det telefonnummer du benytter til MobilePay. Herefter skal du godkende købet via MobilePay appén på din telefon. Der pålægges ikke betalingen yderligere betalingsgebyr.

3. Bank, overførsel til konto
Ordrer oprettes helt normalt som på de andre betalings løsninger.
Når alt er udfyldt og der klikkes på den grønne boks "Godkend og betal" oprettes ordren og den ligger og afventer i vort system.
Du vil nu modtage en mail med alle relevante oplysninger, også Ordrenummer, Bank registreringsnummer og Kontonummer som der skal benyttes.
Det er total beløbet som skal overføres og ordrenummer eller navn skal angives i overførslen.
Når total beløbet er overført og fremgår af vores konto, afsendes bestillingen.
Denne løsning kan forlænge leveringstiden en smule, da der kan være lidt ekspeditionstid mellem pengeinstitutterne.

4. Betaling via EAN-nummer
Offentlige virksomheder/institutioner kan handle i shoppen med EAN-nummer.
EAN-Nummeret angives i boksen på bestillingssiden.
Det er vigtigt, at alle bokse udfyldes med Institution, EAN nummer, Navn på bestiller, Email, Adresse, Postnummer, By og telefonnummer.
Når ordren er bekræftet indbetalt, afsendes bestillingen.